Mislukte automatische incasso (storno)
Zo werkt het
Als het niet mogelijk is om het maandbedrag af te schrijven, dan mislukt de automatische incasso. Dit heet een storno.
Oorzaken dat een automatische incasso mislukt:
- Onvoldoende saldo. De afschrijvingen gaan de volgende maand weer verder. Als de afschrijving ook dan mislukt, zetten wij de automatische incasso stop. U moet dan zelf zorgen voor betaling van het nog openstaande aanslagbedrag.
- Het geld is wel afgeschreven, maar U heeft het termijnbedrag teruggehaald, dan zetten wij de automatische incasso na één mislukte poging stop. U moet dan zelf zorgen voor betaling van het nog openstaande aanslagbedrag.
- De bankrekening waarmee je probeert te incasseren is gesloten of geblokkeerd. Dan zetten wij de automatische incasso na één mislukte poging stop. U moet dan zelf zorgen voor betaling van het nog openstaande aanslagbedrag.
In alle gevallen ontvangt u hierover een brief.
Weet u niet waarom de afschrijving is mislukt? Vraag dit na bij uw bank.