Mislukte automatische incasso (storno)

Zo werkt het

Als het niet mogelijk is om het maandbedrag af te schrijven, dan mislukt de automatische incasso. Dit heet een storno. Een storno kan verschillende oorzaken hebben:

  • Als het rekeningnummer is geblokkeerd, als er een verkeerd rekeningnummer is gebruikt of als u het termijnbedrag zelf heeft terug laten boeken, dan zetten wij de automatische incasso na één mislukte poging stop. U moet dan zelf zorgen voor betaling van het nog openstaande aanslagbedrag.
  • Als de stornering komt door onvoldoende saldo op de rekening, gaan de afschrijvingen de volgende maand weer verder. Als er een tweede stornering is, zetten wij de automatische incasso stop. U moet dan zelf zorgen voor betaling van het nog openstaande aanslagbedrag.

In alle gevallen krijgt u hierover een brief.

Weet u niet waarom de afschrijving is mislukt? Vraag dit na bij uw bank.

Veelgestelde vragen

Wat is het rekeningnummer van HHNK?

IBAN: NL20 NWAB 0636 7586 80 ten name van HHNK.

Vermeld bij betalingen uit het buitenland het BIC-nummer: NWABNL2G

Hoe wijzig ik mijn bankrekeningnummer voor de automatische incasso?

Verandert uw adres of rekeningnummer? Vergeet niet de machtiging van uw automatische incasso te wijzigen. Er kan slechts van één IBAN rekeningnummer geïncasseerd worden.

U kunt eenvoudig in de persoonlijke omgeving Mijn HHNK online uw adres of rekeningnummer van uw machtiging wijzigen. In Mijn HHNK zijn uw gegevens beschermd, omdat u veilig kunt inloggen met DigiD of eHerkenning.

DigiDWijzig rekeningnummer van uw automatische incasso

U kunt de wijziging ook schriftelijk doorgeven door een brief te sturen naar Belastingzaken. De adresgegevens zijn als volgt:

Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier
Afdeling Belastingen
Postbus 29
1700 AA Heerhugowaard

In de brief neemt u de volgende gegevens op: 

  • het oude rekeningnummer
  • het nieuwe rekeningnummer
  • de datum waarop de wijziging in moet gaan
  • het vorderingsnummer van de aanslag
  • uw naam
  • het adres
  • uw woonplaats
  • uw telefoonnummer
  • uw e-mailadres
Kan ik de aanslag met iDEAL betalen als ik een betalingsregeling via automatische incasso heb?

Ja. Zodra wij uw betaling via iDEAL hebben ontvangen en verwerkt, stoppen de inhoudingen via automatische incasso voor deze aanslag. De machtiging blijft wel gelden. Toekomstige aanslagen incasseren we dus weer in termijnen.