Berichtenbox van de overheid
Bent u aangemeld voor de Berichtenbox van MijnOverheid? Dan ontvangt u de aanslag alleen digitaal. Zo niet, dan krijgt u de aanslag per post. Via MijnOverheid kunt u zelf instellen of u de aanslag wel of niet digitaal wilt ontvangen.
Zo werkt het
Wat is de Berichtenbox?
De Berichtenbox is uw persoonlijke brievenbus waarin u post van de Belastingdienst, RDW, SVB, UWV en straks ook uw gemeente digitaal kunt ontvangen. Denk dan aan berichten over uw toeslagen, uw kinderbijslag, betaalspecificaties van uw WW, of het verlopen van uw rijbewijs of APK. Als er nieuwe berichten voor u zijn, ontvangt u automatisch een e-mail. Steeds meer overheidsinstanties sluiten zich aan bij de Berichtenbox, waardoor u steeds meer post digitaal kunt ontvangen.
Voordelen Berichtenbox
Waar u ook bent, met de Berichtenbox heeft u post van de overheid altijd bij de hand. En als u wilt, ontvangt u automatisch een e-mail als er post voor u is. De Berichtenbox is overzichtelijk, veilig en altijd beschikbaar. U logt gemakkelijk in met uw DigiD.
Activeer in vier stappen uw account op mijn.overheid.nl
Activeer uw account op mijn.overheid.nl met uw DigiD. Na registratie kunt u direct gebruikmaken van de Berichtenbox. Heeft u geen DigiD? Vraag dan eerst een DigiD aan via digid.nl/aanvragen.
- Stap 1: Ga akkoord dat u post van de overheid voortaan digitaal in uw persoonlijke Berichtenbox van MijnOverheid ontvangt.
- Stap 2: Wilt u een e-mail ontvangen als u nieuwe post in uw Berichtenbox heeft ontvangen? Kies dan, ja.
- Stap 3: Geef uw e-mailadres op. U krijgt voortaan op dit e-mailadres een melding als u nieuwe post in uw Berichtenbox heeft ontvangen.
- Stap 4: Om te controleren of het e-mailadres correct is, sturen we u een e-mail met een verificatiecode. Vul de code in.
U kunt nu direct uw post digitaal ontvangen via de Berichtenbox, uw persoonlijke gegevens inzien en uw lopende zaken volgen.
Als u van één of meer overheidsorganisaties géén berichten in uw Berichtenbox wilt ontvangen, kunt u dat eenvoudig wijzigen. U ontvangt uw berichten dan gewoon per post.
Foutmelding
Krijgt u een foutmelding bij het inloggen bij de Berichtenbox van MijnOverheid? Of kunt u de aanslag waterschapsbelasting niet openen?
Er kunnen verschillende dingen aan de hand zijn. We hebben een aantal oplossingen op een rijtje gezet:
- Update uw internetbrowser.
- Probeer een andere internetbrowser, bijvoorbeeld: Firefox, Chrome, Internet Explorer, Edge of Safari (voor Apple gebruikers).
- Update het PDF programma.
- Gebruik een ander apparaat (PC, laptop, tablet, smartphone) en probeer het nog een keer.
- Gebruik de Berichtenbox app (te downloaden via de Google Play Store of de App Store van Apple).
- Verwijder de cookies en start de internetbrowser opnieuw op.
- Leeg de cache (tijdelijke internetbestanden).
- Probeer het later nog een keer (wellicht is er een storing op de website).
Als bovengenoemde acties het probleem niet verhelpen, neem dan contact op met de helpdesk van MijnOverheid.
Meer informatie?
Meer informatie over MijnOverheid vindt u op mijn.overheid.nl.